איך עובד האלגוריתם של פייסבוק לדירוג חדשות בפיד

שיווק בפייסבוק

שאלתם את עצמכם פעם איך עובד האלגוריתם בפייסבוק שמדרג את התכנים שאנחנו רואים בניוז פיד?

הניוז פיד זה הרשימה של כל הפרסומים שאנו רואים כשאנו נכנסים לפייסבוק דרך המחשב או המכשיר הסל. חשוב להכיר את מנגנון הדירוג של פוסטים בפייסבוק כדי לדעת כיצד לקדם את הסרטונים שלנו על מנת שיראו אותם כמה שיותר אנשים בפייסבוק עלינו קודם להכין כיצד עובד האלגוריתם לדירוג תכנים בפייסבוק. כדאי מאוד להכיר את אופן הפעולה של האלגוריתם הזה כי הוא בעצם זה שקובע את רמת החשיפה שלכם ואליכם ב News feed. לא מדובר באלגוריתם  מסובך כמו זה של גוגל שיש בו מעל 200 פרמטרים שעלינו לקחת בחשבון ושאת חלקם איננו כלל מכירים, מדובר באלגוריתם די פשוט שישי בו 3 משתנים ששולטים בתכנים שאנו רואים בפיד. כל פריט שנמצא בפיד מוגדר בתור אובייקט, ברגע שנוצרת אינטראקציה עם אובייקט כלשהו כמו למשל, לייק או תגובה נוצר מה שמכונה על ידי פייסבוק EDGE ומכאן גם שמו של האלגוריתם הזה EDGE RANK .

עכשיו, לכל EDGH יש 3 מרכיבים או ציונים

1.      ציון של יחסי קרבה המכונה A – AFFINITY – ככל ששני משתמשים מעורבים יותר בקשר שיש להם בפייסבוק כך יגדל הציון הזה וכל שהם פחות מעורבים כך הציון ירד. האינטראקציה צריכה להיות הדדית ולאורך זמן כדי שתחשב משמעותית. למשל: עם X מגיב הרבה לתכנים של Y אז הוא יראה הרבה מאוד תכנים של Y בפיד שלו. אך אם Y לא מגיב לתכנים של X אזי הוא לא יראה תכנים שלו בפיד אף עך פי שX מגיב אליו באופן קבוע.

2.      המרכיב או הציון השני הוא חשיבות התוכן המכונה W – WEIGHT- כלומר מידת החשיבות של התוכן שמשתמש מסויים מייצר. החישוב מתבצע לפי כמות הפעילות והאינטראקציות סביב התוכן כו כמות הלייקים התגובות והשיתופים שהוא מקבל.  לשתופים יש את המשקל הגדול ביותר, אח”כ לתגובות ולאחר מכן ללייקים. האלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לתכנים מסויימים על פני תכנים אחרים קודם כל הוא נותן עדיפות לתכני וידאו שמועלים ישירות אליו, ולא מקישורים חיצוניים של יוטיוב וכו.העדיפות הבאה ניתנת לתמונות ורק אח”כ יש עדיפות לסטטוסים. תכנים שמועלים ממכשירים ניידים מקבלים עדיפות מאחר וההתייחסות אליהם היא התייחסות של חדשות חמות מם השטח.

3.      הציון או המרכיב השלישי הוא ציון D , תדירות התוכן TIME DECAY

ציון זה מתבסס על הזמן שעובר מרגע העלאת התוכן , ככל שהתוכן ישן יותר הוא יקבל ציון D נמוך יותר.

עכשיו בואו נראה מה אנחנו מבינים מכל זה הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא שתכנים של וידאו מקבלים עדיפות בקידום על פני כל סוג תוכן אחר. פייסבוק מעונינת להפוך למעצמת וידאו ולגרום אנשים להעלות את הוידאו שלהם אליה ולכן היא מקדמת אותם בצורה הטובה ביותר. אז הסקנה היא לעשות שימוש בוידאו כדי לקבל ציון W גבוה יותר ולהראות טוב יותר

המסקנה השנייה היא לייצר כל הזמן תכני וידאו חדשים שתעלו לפיד שלכם ממש כמו שאתם מעלים אותם ליוטיוב כל זה כדי לקבל ציון D גבוה יותרלגבי מרכיב ה A שהוא המרכיב המסובך ביותר לשליטה כי הוא פשוט לא תלוי בנו, אם נגרום לאנשים לייצר איתנו EDGH ים באמצעות הענות לתכנים שלנו נוכל לגרום לו להיראות על ידי כמה שיותר אנשים ולקבל חשיבות גדולה יחסית על ידי האלגוריתם וכך להגיע לעוד ועוד אנשים.

רוצים לדעת עוד על שיווק בפייסבוק – לחצו כאן

ספרו לי מה חשבתם על הפוסט?

Leave A Response

5 + 6 =


* Denotes Required Field