פרסום ביוטיוב ממיר טוב יותר מפרסום בפייסבוק – מחקר

פרסום-ביוטיוב-אפקטיבי-יותר

יוטיוב הוא פחות או יותר הפלטפורמה האידיאלית לצרכנים, בכל הנודע לחיפוש מידע לגבי מוצרים ושירותים, וזאת בשל כמות המידע הויזאולי שהוא יכול לספק ללקוח הפוטנציאלי. יוטיוב נמצא כרגע במאבק עם פייסבוק על להיות הרשת החברתית הגדולה ביותר בארה"ב ובעולם, אך מחקר חדש של AOL – "אמריקה און ליין" מגלה שעבור פרסומות בתשלום, אתר הסרטונים מצליח לייצר יותר המרות (המרה היא המטרה שהגדיר המפרסם למודעה קרי ביקור באתר, קנייה, הרשמה לרשימת תפוצה וכו') מיריבו הקרוב Facebook. 

המחקר טוען ש פרסום ביוטיוב הוא הדרך הטובה ביותר להציג מוצרים חדשים, ועבור מכירות חיסול, עם פייסבוק מאחוריו וגוגל+ (כן, מה ששמעתם) במקום השלישי. יוטיוב נמצא אפקטיבי יותר פי 9 מטוויטר במכירת מוצרים ראשוניים עבור המשתמש, למרות שלציוצים ממומנים יש סיכוי גבוהה יותר של פי 30 להוביל לקנייה ישירה.

רשתות חברתיות והשלבים אותם עובר הלקוח לפני קנייה

לשלם עבור פרסום ברשתות החברתיות זאת אסטרטגית שיווק אפקטיבית שמתחילה לתפוס בשוק במיוחד מאחר ואתרים כמו פייסבוק הופכים להיות נדיבים פחות עם דחיפת פרסומים בדרך אורגנית. כאשר הגבול בין אתר "מסורתי" לרשת חברתית נהיה פחות ופחות ברור, תערובת של שיווק בתשלום ולא בתשלום בערוצים שונים הופכים לחשובים אם מעוניינים בהחזר גבוה על ההשקעה (ROIׂ). 

צרכנים חשופים וחוקרים על שירות ומוצרים שהם מעוניינים בהם בדרכים שונות, AOL "אמריקה און ליין" מזהה שלושה שלבים ראשיים בתהליך הרכישה במדיה החברתית

שלב ראשון: הצרכן עורך היכרות עם המוצר דרך הרשת החברתית.

שלב שני: הצרכן חשוף למודעות שממקדות אותו שוב ושוב לאותו מוצר שהוא התעניין בו במקור (Remarketing).

שלב שלישי: הצרכן מחפש את המוצר או את השירות שהיה חשוף אליו בשלב הראשון או בשלב השני. בשלב הזה הצרכן שוקל על לקנות את המוצר.

המסע של הלקוח משתנה לפי המדיה החברתית שבה הוא משתמש. הפלטפורמה של "אמריקה און ליין" המשתמשת במידע מ"קונברטו" מאשרת ש:

יוטיוב היא הרשת החברתית החזקה ביותר בהצגת מוצר חדש לצרכן (18%) ועבור מכירות (14%)

בהשוואה לפייסבוק שהגיעו למקום שני בהצגת מוצר חדש (11%) ומכירות (10%).

 

פרסום-ביוטיוב-אפקטיבי-יותר

 

ובקיצור פרסום ביוטיוב אפקטיבי יותר

המנכ"ל של "קונברטו", ג'ף זוולינג מאמין שיוטיוב הוא חלק חשוב מאוד מתהליך הרכישה של לקוח מכיוון ש "ליוטיוב יש עמדה מועדפת בתוצאות החיפוש בגוגל שגורם לכמויות ענקיות של "תנועה" כמובן, אבל ברגע שנכנסים ליוטיוב התוכן הוא עשיר, מתואר היטב, ובדרך כלל, מועיל"

שיטת המחקר

הפלטפורמה של "אמריקה און ליין" ניתחה מידע מ500 מיליון הקלקות ו15 מיליון דיונים במהלך הרבע הראשון של 2014. רכישות חברתיות היו במעקב באמצעות "קונברטו", שאישרו איזה אתרים השפיעו על המכירות ברשת באיזה נקודה בהחלטה על הרכישה הייתה להם השפעה על הצרכן. ניתן להוריד את הדוח המלא כאן אחרי הרשמה קצרה.

ספרו לי מה חשבתם על הפוסט?

Leave A Response

7 + 1 =


* Denotes Required Field