קידום וידאו בגוגל – אופטימיזציית סרטונים במנועי החיפוש

קידום וידאו במנועי החיפוש

עד לא מזמן, וידאו באינטרנט נחשב חידוש, פשוט דרך לעשות קצת כיף, או להעביר את הזמן. בכל אופן זה כבר לא המקרה.וידאו באינטרנט נמצא כיום בשימוש על ידי עסקים גדולים וקטנים כאחד כדי להגביר את התנועה לאתר, לשפר את המכירות שלהם לבנות מותגים ולחנך את קהל הגולשים. 

אין ספק כי השימוש בוידאו המקוון ימשיך לגדול בפופולאריות שלו ואפילו יהיה חיוני למי שירצה לעשות עסקים מקוונים בשנים הקרובות.
מנועי החיפוש הולכים ומתקדמים לקראת היום שבו יוכלו לומר בדיוק מהו התוכן המצוי בתוך כל אחד ממיליוני הסרטונים שמופצים ברשת מדי יום. וזו תהיה מהפכה אמיתית, וכדי להתכונן.

הדו"ח הזה נכתב עבור בעלי עסקים, שכבר עושים שימוש בוידאו לטובת השיווק המקוון שלהם או שחושבים לעשות כן, על מנת להבהיר מהוא הפוטנציאל של שימוש בוידאו ברשת על מנת לגייס תנועה ולקוחות לאתר שלהם.

החיפוש המעורב

ב -16 במאי 2007,  הודיעה גוגל כי היא נעה לעבר מודל חיפוש אוניברסאלי במנוע החיפוש שלה. מאז מכילות תוצאות החיפוש של google  מידע ממגוון רחב של מקורות נפרדים לתוך מערך בודד של תוצאות כמו: קטעי וידאו, תמונות, חדשות, מפות, ספרים, וכמובן תוצאות טקסט מאתרי אינטרנט.

להלן דוגמא לתוצאת חיפוש ממגוון מקורות

קידום וידאו במנועי החיפוש

עבור מי שמשווק את העסק שלו באינטרנט, קידום וידאו בגוגל נותן הזדמנות חסרת תקדים להשתלט על מיקומים בדירוג גבוה בדפי התוצאות של גוגל גם תחת מילות מפתח שבעבר נחשבו תחרותיות מאוד. מעתה צריך כל בעל עסק להיות מודע היטב לכל הנכסים הדיגיטליים שלו ולדעת כי כל אחד מהם, ובעיקר סרטוני וידאו ותמונות, יכול לכבוש עבורו מקום בתוצאות החיפוש של גוגל. על פי Forrester Research עד פברואר 2009, רבע מתוצאות החיפוש בארה"ב ובחלקים אחרים בעולם החזירו תוצאות וידאו. כיום מדובר בהרבה יותר.

גם yahoo הלכה בעקבותיה של גוגל, והודיע ב- 2 באוקטובר 2007 כי מעתה יכללו תוצאות החיפוש של yahoo גם תוצאות מדיה עשירה כגון וידאו ותמונות.
 להלן דוגמא של תוצאת מדיה עשירה ב yahoo

קידום וידאו המנועי החיפוש

Video seo – מדוע לטרוח?
בגלל האפקטיביות של וידאו באינטרנט

בחודש אפריל  2010, דיווח האתר Nielsen כי 72% ממשתמשי האינטרנט צופים בוידאו ברשת באופן קבוע, למשווקים זו הזדמנות להגיע לקהל עצום.מחקר של Nielsen ,שבוצעו בו מעל 14,000 סקרים, בדק ביצועי מודעות פרסום על גבי סרטונים ברשת לעומת ביצועים של פרסומות בטלויזיה. 

שיווק בוידאו

המחקר מראה כי למודעות פרסומת שהופיעו בזמן גלישה ברשת הייתה השפעה גדולה יותר על הגולשים מפרסומות שהוצגו במהלך שידור בטלוויזיה. החוקרים סברו שתוצאות אלה התקבלו משום שבאינטרנט כל גולש בוחר לעצמו במה לצפות, בניגוד לטלוויזיה שם התכנים מוכתבים לנו. הבחירה בתוכן הנצפה מעוררת אצל הגולש קשר רגשי אליו, גורמת לגולש לסמוך יותר על מקור התוכן ומגבירה את הסיכוי לרכישה של דבר מה המוצג בו. 

למרות שהמוקד במחקר של Nielsen היה ביצועי מודעות הפרסום, הוא מספק לנו מידע חשוב אודות מה יכול לעשות קמפיין וידאו ברשת עבור עסקים וחברות.

 שימוש נכון וחכם בסרטוני וידאו, יכול להיות אחד הכלים החזקים ביותר לשיווק עסקים באינטרנט. באופן כללי אין שום סיבה עבור משווקים לא לעשות שימוש בסרטוני וידאו, הדבר רק יכול להועיל.


הנתונים הבאים פורסמו על ידי חברת Invodo המתמחה בשיווק באמצעות וידאו:


וידאו משפר את ההמרות כמו גם מגביר את זמן השהייה של גולשים באתר בעד 9%.

מבקרים שצפו בוידאו אודות מוצר כלשהו יקנו אותו בסבירות הגבוהה ב 85% ממבקרים שלא צפו בוידאו.

מבקרים שצפו בוידאו נשארים באתר שתי דקות יותר ממבקרים שלא צפו וישנה סבירות גבוהה ב 64% שירכשו מוצר כלשהו.


אלה הם רק חלק מן הנתונים שפרסמה Invodo. בסעיפים נוספים בדו"ח שלה ניתן למצוא כיצד חברות ואתרים כגון:

Shoeline.com

Zappos

Discovery channel

Ice.com

Onlineshoes.com

שעושות שימוש קבוע בוידאו לצורך קידום ושיווק ברשת האינטרנט והגדילו את החשיפה והרווחים שלהם בעשרות אחוזים. 

בגלל האפקטיביות של אופטימיזציה של סרטוני וידאו
על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת המחקר  ,Forrester  אופטימיזציה של סרטוני וידאו יעילה פי 53  מאופטימיזציה מסורתית של טקסטים, כדי להפיק תוצאות חיפוש בדף הראשון של מנועי החיפוש.  גוגל ושאר מנועי החיפוש פועלים כל הזמן לשיפור תוצאות החיפוש המעורב שלהם, בשל כך הם נותנים דירוג גבוה יותר לסרטוני וידאו מאשר לצורות תוכן אחרות.

עם video seo לוקח רק כמה ימים עד שהתוצאות מופיעות בתוצאות החיפוש, וישנם דיווחים על אנשים שהצליחו להביא 25% מהסרטונים שלהם כתוצאות בדף הראשון של גוגל.מנועי החיפוש לא יודעים למצוא תוכן וידאו בעצמם ולכן הם נתונים לחסדי בעלי הסרטונים שירשמו את הסרטונים נכון במנועי החיפוש, מה שזה אומר שבאמצעות סרטוני וידאו יש למקדמי סרטונים יותר שליטה על תוצאות החיפוש שהם מעוניינים להשיג. 

שני סוגים של קידום וידאו
ישנם שני סוגי אופטימיזציה של סרטוני וידאו

אופטמיזציית אחסון – אופטימיזציה של סרטונים שאוחסנו באופן על גבי שרת פרטי.

אופטימיזציית שיתוף – אופטימיזציה של סרטונים שאוחסנו באתרי שיתוף כגון youtube וכו'.

 

אופטימיזציית שיתוף

ניתן לחשוב בטעות שמכיוון ש youtube נמצא בבעלותה של גוגל, זהו רעיון טוב להעלות את הסרטונים שלנו לשם.

ובכן, העלאת סרטונים ל youtube יש לה ערך מסויים בכך שהסרטונים מאונדקסים דרכו מהר יותר, ניתן להשתמש בקהל הגדול ב youtube להפצה ויראלית והדבר אינו מצריך תשלום עבור אחסון ופס רחב לצפייה של צופים רבים במקביל.

אולם אין העלאת סרטונים ל Youtube אומרת כי הסרטונים שלך יתחילו להופיע בדפי התוצאות של גוגל. אך גם אם זה יקרה והסרטון שלך יופיע בדף התוצאות של גוגל ואפילו בדף הראשון, התנועה שתגיעה מהתוצאה הזו תגיע ל youtube  ולא לאתר שלך. אם מטרת הסרטון היא בניית מותג אז אין בכך כל רע, אך אם המטרה היא להביא תנועה לאתר, שיטה זו לא תהיה אפקטיבית.

אם מטרתך היא להגביר את התנועה לאתר באמצעות החיפושים האורגניים במנועי החיפוש אזי השיטה הבאה תהיה יעילה יותר.

 

אופטימיזציית איחסון
כאשר המטרה היא לייצר תנועה לאתר ולתוכן המצולם שלך, יהיה עליך לאחסן את הסרטונים על גבי שרת האחסון הפרטי שלך.

היתרונות של שיטה זו:

  • שליטה (על טקסטים, חווית המשתמש, קריאה לפעולה והמרות, חשיפה למותג)
  • אפשרות מדידה משופרת של הביצועים
  • 100% מהתנועה מגיעה ישירות לאתר שלך
  • חשיפה לתוכן נוסף שלך
  • חיזוק הדירוג במנועי החיפוש
  •  

מה צריך כדי לבצע קידום וידאו בגוגל?
קודם כל צריך קטעי וידאו, לכידות מסך, שקופיות, אנימציות, זה לא ממש משנה (לפחות לא כרגע) העיקר שיהיה לך וידאו.
איך קובע גוגל אילו סרטונים לכלול בתוצאות החיפוש שלו? ובכן עד לאחרונה הוא הסתמך בעיקר על כותרות ותיאורי סרטונים שסופקו לו אך כיום ניתן לעשות זאת באמצעות קובץ xml מיוחד שנקרא video site map. שימוש ב video site map היא הדרך הטובה ביותר לגרום לסרטונים שלך להופיע בתוצאות החיפוש המעורב של גוגל.   Video site mapמזכירה מאוד את קובץ ה xml הרגיל שמשמש ליצירת קובץ site map רגיל, רק שהוא יעודי לוידאו ומכיל מידע רק עליו.

Video site map

הנה דוגמה של video site map

 video site map

 

כפי שניתן לראות בדוגמא של גוגל video site map מכילה פרטים על הסרטון כגון:

כתובת ה url שלו, באיזה נגן הוא משתמש, התיאור שלו, מילות המפתח שלו, תאריך הפרסום שלו ועוד.

הקובץ הנ"ל לקוח מהאתר של גוגל וזהו קובץ video site map מלא. אין חובה להזין את כל הפרטים אודות הסרטון שגוגל מאפשרת לנו, אך יש פרטים שחובה להזין אותם וישנם פרטים אופציונאליים. מה חובה ומהלא תוכו למצוא בטבלה הבאה.

video site map

video site map

video site map

video site map

רישום של video site map

נכנסים לכלי מנהלי האתרים של גוגל בכתובת

http://www.google.com/webmasters/tools/

כלי מנהלי האתרים

כדי להתחיל להשתמש בכלי חייב להיות לך חשבון גוגל, אם אין לך פתח. לאחר ההתחברות עם החשבון של גוגל יופיע המסך הבא.

לכידה

יהיה עליך להזין את כתובת האתר שלך, יש לשים לב שכתובת האתר נכתבת במדוייק, רצוי להעתיק אותה משורת הכתובות בדפדפן. 

כלי מנהלי האתרים

לוחצים המשך.

גוגל יבקש ממך לאשר שאתה הוא הבעלים של האתר שאותו אתה רוצה לצרף. ישנן מספר דרכים לעשות זאת, בחר את המועדפת עליך ועקוב אחר ההוראות של גוגל לאישור הבעלות. 

כלי מנהלי האתרים

לאחר האימות יפתח המסך הראשי של הכלי

כלי מנהלי האתרים

בתחתית המסך יופיע כפתור בשם שלח sitemap. לחיצה עליו תפתח את המסך הבא.

כלי מנהלי האתרים

לוחצים על הכפתור שלח sitemap. מזינים את קובץ ה xml שלנו, שולחים ומחכים לאישור.

כלי מנהלי האתרים

לאחר כמה דקות במצב בדיקה, נקבל סימן וי ירוק שאומר לנו שהשליחה הצליחה. אם נקבל סימן X אדום נדע כי משהו השתבש. שיבושים נפוצים הם הזנת כתובת אתר לא נכונה או תגיות מטא שחוסמות את הגישה של גוגלבוט לאתר שלך. 

זהו… ככה עושים קידום וידאו בגוגל

יש לכם שאלות / תגובות? אתם מוזמנים להשאיר אותן מתחת לפוסט הזה ואל תשכחו לשתף ולעשות לייק :)

ספרו לי מה חשבתם על הפוסט?